بهار دل...

اگر روزی«محبت کردی بی منت»«لذت بردی بی گناه»«بخشیدی بدون شرط»بدان آروز واقعا زندگی کرده ای.

بهار دل...

اگر روزی«محبت کردی بی منت»«لذت بردی بی گناه»«بخشیدی بدون شرط»بدان آروز واقعا زندگی کرده ای.

عشق الهی...

آن عشق که هست جزء لاینفک ما


حاشا که شود به عقل ما مدرک ما


خوش آنکه ز نور او دمد صبح یقین


ما را برهاند ز ظلام شک ما



«این پست ی جوایی در رابطه با لایک و باز کردن ادبی کامنت دوست عزیزمون آقا پیمان هست.

امیدوارم خوشتون بیاد آقا پیمان»








نظرات 11 + ارسال نظر
`پروین شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:09 ب.ظ http://shadkami.blogsky.com

آیا من اول شده ام
هووووممم بســـــــــــــــیار زیبا س
ولی به نظر من عقل هم عشق رو میفهمه ولی چون محافظه کاره به عشق اجازه نمیده که خیلی آزاد باشه
...
چیقده خوشحال شدم نظرت و دیدم
یادم رفته بود خبر پراکنی کنم

بله شما اول شدید
درسته میفهمه اما ناقص طبق طبیعتش مدرک چیزیه ک کامل ب درک بیاد
هی جان من(موچ

پیمان یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:01 ق.ظ http://rapido-dowleh.blogfa.com

سلام
تشکر می کنم به خاطر لطفت به من و کامنتم. امیدوارم که بتونیم با بحث و تبادل نظر با هم در مورد عشق به نتایج کامل و خوبی برسیم. همیشه از نقد شدن نظراتم استقبال کردم و خیلی از نقد شدن احساس خوبی بهم دست میده
اصولا تا وقتی اعتقادات و باورهای ما به چالش کشیده نشه هیچ وقت به اون به قول شما صبح یقین نمیرسیم.
واما عشق
این هدیه ی خدادادی
نه ساله که دارم با تمام ابعادش دست و پنجه نرم می کنم و فکر می کنم تا حالا خیلی عمیق تجربه ش کردم...
از سد کردن راهش به قلبم بگیر بیا تا پنهون کردنش و قبول کردنش و گداییش و جنگیدن براش و حتی وصالش و شکستش و وانمود کردن به فراموش کردنش و ...
همه ش رو تجربه کردم و اعتراف می کنم که حتی عقل هم گاهی برده ش شده...
عشق من از یه عشق زمینی شروع شد و با گذشت زمان و افزایش تجربه کامل و کاملتر شد.
عشق خوبه اما اگه شخص تحمل رسیدن بهش رو داشته باشه.
عشق به هیچ وقت به معنای خوشگذرونی و رفع نیاز با یه شخص دوم نیست!
عشق یعنی محبت بدون توقع.
عشق لذت شدید و واقعی داره اما تا ادم برسه به اون مرحله باید پوست ها بندازه توی مسیرش.
عشق انرژی بی انتهاست اما باید به مرحله ی درک اون انرژی رسید تا بشه درکش کرد.
برعکس خیلیا من معتقدم توی وادی عشق، مفهومی به نام یه طرفه و دو طرفه و اتوبان و دوربرگردون و خیانت نداریم.
کسی که عاشق شده نه اومده تجارت و نه کلاهبرداری و نه هیچ چیزی شبیه به اینا...
بخوام مثال بزنم پاک ترین عشقی رو که همه میشناسنش رو میگم
عشق به خدا!
کسی که عاشق خداست خودشو از خدا می دونه و بس. همه ی اعمال و کردارش با خلوص نیت در جهت کسب رضای خداست. اون هیچ وقت خودشو طلبکار خدا نمی دونه.
از نظر من عشق یکیه اما می تونه ابعاد مختلفی داشته باشه که مثلا یه بعدش به خدا ربط پیدا می کنه.. یه بعدش به خانواده و یه بعدش هم به همون کسی که عموم به اسم معشوق زمینی می شناسن و الی آخر.
عشق یعنی نور خدا...
وقتی که این عشق به قلب کسی راه پیدا کرد همه ی زندگیشو تحت تاثیر خودش قرار میده. حتی عقل هم به خدمت گرفته میشه تا همه چیز بر وقف مراد معشوق بشه. شخصی که عاشق شده به هیچ عنوان دنبال استفاده کردن از معشوق به نفع خودش نیست. عاشق خودخواه نیست. از عشق خودش برای معشوق قفس درست نمی کنه. مثلا نمی گه حالا که من عاشقش شدم اون دیگه حق نداره کس دیگه ای رو دوست داشته باشه. ما چطور می تونیم عاشق کسی باشیمو به خواسته هاش اهمیت ندیم؟ زمان یا شرایط هیچ تاثیری روی ماهیت عشق نمیذاره.
من یه نظریه دارم که هنوز البته دارم روش فکر می کنم تا بتونم یه منطق کاملتر براش پیدا کنم.
برخلاف نظر خیلیا، مسئله ی عشق و ازدواج دوتا مسئله ی کاملا جدا از همن!
عشق یه حسه یا یه جور زاویه ی دید به یه مورد خاص.. یه اعتقاد قلبی..
اما ازدواج یه نیاز طبیعی...
حالا این نیاز می تونه خیلی گستره باشه... مثلا در زمینه ی حمایت.. استقلال.. امنیت.. امرار معاش.. تولید نسل.. وو هر چیزه دیگه که به ذهن هر کسی برسه.
اما هیچ وقت با عشق یکی نیست
ممکنه کسی با معشوقش هم ازدواج کنه.. اما این مسئله دلیل بر یکی بودنشون نمی شه.
این عشقی که این روزا مد شده همون شکل غربی و کپی خیلی ناقص و سطحی از عشق واقعیه.
عشق از شناخت یا همون عرفان سرچشمه میگیره. ما ایرانیا عارفای زیادی داریم. مولانا.. خیام.. حافظ .. حتی همبن سعید ابوالخیر که شعرشو نوشتی و ... وقتی یه خورده دقیق میشی توی عقایدشون میبینی عشق از نشر اونا چقدر با عشق پوچ و غربی که این روزا مد شده فرق داره.
عشق اونا بعد از کلی مشقت و صبر و تلاش و سیدن به درجه ی بالا از شناخت به وجور میاد و وابسته به هیچ چیزی نیست. اما عشق غربی تنها در یک نگاه و فقط به دنبال یه احساس نیاز به وجود میاد و فقط در تلاشه که نیازها رو برطرف کنه!

و این کامنت انشاءالله در شب های آینده ادامه دارد

سلام به به باز گوهر بارانه
باز کاملا موافقم فقط اگر عشق زمینی باشه باید تحمل نرسیدن داشت!تقریبا روش و نظرمون هماهنگه

`پروین یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:24 ب.ظ http://shadkami.blogsky.com


ماشاالله ماالله
طومار که نیست.... داره تبدیل به کتاب میشه
ولی احسنت بر مطالب ذکر شده
بهله شما هم نظریه فرمودی
کنفرانس عشق با سخنرانی پیمان و میزبانی مژگان
یووووهووووووووو اول شدم یادم رفته بودا
مژگان جونمون چطوره؟

عالیه ب امید حق طولانی تر شه
شما دعوت نشده اومدید اما خب میبخشم:D
الحمدلله خوبم

بهزاد پاشا سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:01 ب.ظ

تو چرا همش عکس ابی میذاری خو!

من حساسم ب این رنگ!

و اما عشق الهی!

من کامنت طومار گونه پیمان جان رو نخوندم

ولی خب از اونجایی ک باشما 3 تا (وی پی ام) :)))) در ارتباطم کم و بیش با عشق الهی و عشق زمینی هم سروکار دارم


عشق الهی ک ی چیزه دیگس (اون حسی ک موقع رفتن ب شابدلعظیم رو داشتیم رو بیاد بیار)

اما عشق زمینی

عشق زمینی هم میتونه مبنای رسیدن ب عشق الهی باشه

همون طوری ک تو باعث شدی من ب اینم برسم

فعلا داشته باش سوال بیتا جان رو
ب شما چیه
آقا پیمان ممنون انقد ب تکرار نیاز داشتم(گل
تو ب من لطف داری خداروشکر ک مفید بودم

بهزاد پاشا سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 ب.ظ

مگه بیتا چی پرسیده!؟

گفتم ک من لطف ندارم

من فقط حسم رو میگم و حقایق رو

ممنون بابت دید و حس+تت

پیمان پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ق.ظ http://rapido-dowleh.blogfa.com

سلام
خوبی؟
چه استقبال پر شوری شده از نظریه ی من
نطقم کور شد.
راستی من متوجه نشدم. به تکرار نیاز داشتی؟ تکرار چی ؟؟؟؟

سلام خداروشکر خوبم
شما خوبین؟
اونی ک باید استقبال و استفاده کرد(لبخند
ب تکرار و بازگویی حرفاتون

`پروین شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:07 ب.ظ http://shadkami.blogsky.com

سلام و درود بر همگی
ایشاالله که دسته جمعی حالتون و حالمون خوب باشه
وا آقا پیمان این همه استقبال مثبت شد
ما از جنبه های شوخی هم وارد شدیم
به قول حافظ:
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر
یادگاری که در آین گنبد دروّار بماند

دوســــــــت دارم مژی بلا (بـــــــــــــــــــوس)

درود درود آقا پیمانم مزاح کردن
منم دوست میدارم

`پروین دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:20 ب.ظ http://shadkami.blogsky.com


(بوســـــــــــــــــــــــ)

ممممممممممممممموووووووووووووووووووووووووووچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچ«از نوع آبدار»

بیتاپاشا دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ب.ظ http://azarigiz79.blogfa.com

خواهش عزیزم
تاج سر شمایین
سر نمیز نی ها

استدعا دارم لطف داری گل دختر:-)
بله بخشید کوتاهیم رو ی مدت ک سفر بودم بعدم انقد سرم شلوغه تقریبا از صبح بیرونم تا ساعت8-9بعدم یا خسته ام یا باز دارم کار انجام میدم

`پروین چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:18 ب.ظ http://shadkami.blogsky.com


خوشجیل بلا...
چطوری؟

الان یاد این شعر از هوشنگ ابتهاچ افتادم...
دل به غمی فروختم، پایه و مایه سوختم...
شادِ زیان خریده ای کاین همه سود می کند...

سلام نفس باد صبا شکر خوبم تو گیتوری؟«بوسه» چه شعر خوش مزه ای فقط ی سووال برا پیش اومده:این شعر برا پستم بود یا خودم؟«:؟»

بهزاد پاشا پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:14 ب.ظ

شهر من رو به زوال است تـــــو باید باشی


دل مـــــن زیر سوال است تـــــو باید باشی


فال حافظ زدم، آن رندغزل خوان می گفت :


زندگی بی تــــو محال است تــــو باید باشی...

تقدیم ب بهترینم

خدا تو رو هیچوقت از من نگیره

ههههههههههیییییییییییی ووووووووووواااااااااااایییییییییییی مممممممممممننننننننننننن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چقد خوب بود«قلب»«اشک»ممنونم«گل»
این برام با اس بفرست لطفا
ب مید حضرن مهر خدا هیچوقت نگاهش رو ازت نگیره منکه ی بنده ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد